Daftar Ahli Shaklee

Penyakit Resdung Dapat Dicegah dengan Sistem Pertahanan Badan Yang Kuat

Penyakit Resdung Dapat Dicegah dengan Sistem Pertahanan Badan Yang Kuat

Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman. 
Resdung boleh terjadi akibat alahan kepada sesetengan makanan ataupun jangkitan, pencemaran udara atau masalah struktur dalam hidung. 

Bagi sesetengah kes, selain dirawat, penyakit ini boleh di cegah dengan penjagaan kebersihan dengan membasuh tangan, mengelakkan merokok, dan imunisasi. Pengambilan supplement juga dapat membantu dengan menguatkan imuniti sistem pertahanan badan seperti Vitamin C.

Jom kita ikuti perkongsian dari Pn Hafiza Zamri Acik tentang bagaimana beliau dapat keluar dari masalah resdung yang beliau hadapi sejak bertahun tahun lamanya setelah mengamalkan pengambilan suplemen Shaklee .





SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Di Mana Nak Renew Lesen Perniagaan?

Baru-baru ni saya baru perasan lesen perniagaan saya dah hampir tamat tempoh. Mula lah terfikir-fikir macam mana nak renew lesen perniagaan saya ni. Hari bekerja tak sempat nak ke SSM sebab uruskan anak sekolah. Nak ke UTC agak jauh juga dari rumah..Hari cuti pula tak sempat sebab nak balik kampung..Itulah buat lagi kerja last minute..hehehe..

Akhirnya saya pun buka laman web SSM. rupa-rupanya selain Kaunter SSM, nak renew lesen perniagaan pun boleh dibuat di kaunter BSN.

Kebetulan BSN memang dekat sahaja dengan rumah. Jadi, senang dan mudah lah. Seawal pukul 9.00 pagi saya dah terpacak depan BSN. Saya mintak borang A1 di kaunter, isi, tunggu giliran semua..15 minit dah siap..Cepat..Kebetulan masa hari yang saya pergi renew lesen perniagaan ni orang tak ramai lagi. awal pagi kot..

Jadi, selepas ini senang dan mudah lah saya nak renew lesen perniagaan saya. Dekat dan juga mudah.

Rahsia 'Marketing' Langit - Menjemput Rezeki

Saya dapat Rahsia 'Marketing' Langit ni daripada salah satu group Whatsapp saya.. Pengisian yang sangat menarik dan boleh diamalkan untuk kita menjemput rezeki kita. Jadi, saya ingin kongsikan bersama kepada pembaca-pembaca blog saya.



Rahsia 'Marketing' Langit
  1. Ada yang mengetuk pintu langit dengan cara setiap pagi memberi 40 nasi bungkus untuk dhuafa/orang miskin. Rutin dia lakukan.
  2. Ada yang mengundang rezeki dengan cara mencium tangan ibunya lalu minta didoakan.
  3. Ada yang mengundang rezeki, setiap minggu dia datangi anak-anak yatim, mengusap kepala mereka, membelikan sesuatu untuk keperluan mereka sebagaimana diajarkan Nabi SAW.
  4. Ada yang mengundang rezeki, setiap pagi berangkat kerja dia rutin bersedekah kepada siapa saja.
  5. Ada yang mengundang rezeki, tiap malam jumaat dia membahagi makanan kepada orang2 yang tidur di jalanan. Doanya tembus ke langit!
  6. Ada yang mengundang rezeki, setiap kali setelah sholat subuh dia tidak tidur. Dia beristighfar 100 kali dan bertadarrus Al-quran hingga terbit fajar, lalu menatap langit langsung dan mengangkat tangan. Doanya tembus langsung pada Tuhannya.
  7. Ada yang mengundang rezeki, tiap Jumaat profit hasil jualannya 100% disedekahkan. 
  8. Ada yang mengundang rezeki, tiap bulan 20% dari total pendapatannya disedekahkan. Dia yakin Tuhan-nya MAHA KAYA.
  9. Ada yang mengundang rezeki, seminggu sekali tengah malam didatangi rumah dhuafa. Dia angkat/pikul sendiri makanan untuk mereka.
  10. Ada yang mengundang rezeki, tiap Jumaat dia tidak mau dibayar upah untuk khidmatnya yang diberikan ke orang lain. Tiap titik keringatnya penuh pahala.
  11. Ada yang mengundang rezeki dengan memperbaiki jadual sholat 5 waktunya berjamaah di masjid dan Allah pun memudahkan segala urusannya.
  12. Ada yang mengundang rezeki, tiap pagi dia sholat dhuha & berdoa, ketika orang lain sudah sibuk dia memilih menghadap langsung ke Penciptanya.
  13. Ada yang mengundang rezeki tiap 1/4 malam bangun sholat tahajud berbisik pada bumi dan terdengar di langit. Allah redho, hidupnya pun berkah.
  14. Ada yg mengundang rezeki dengan cara MENANAM POHON agar semua MAKHLUK BUMI boleh menikmati OKSIGEN dan mengurangi CO². 

Rezekimu bukan dari Bossmu atau pelangganmu.
Tapi dari Allah.

Undang atau Jemput Rezeki datang dengan cara-cara yang Allah Redhoi..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK


Sarapan Pagi Penting Untuk Kurus dan Elak Daripada Diabetes

Ramai yang tidak mengambil endah akan kepentingan sarapan pagi. Sebenarnya sarapan pagi amat penting terutama bagi mereka yang ingin kurus iaitu dianggarkan 90 peratus individu yang obes adalah kerana tidak mengambil sarapan pagi . Selain daripada itu mengambil sarapan pagi dapat mengurangkan risiko daripada mendapat diabetes.
Menurut Pakar Perunding endokrinologi dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Norlaila Mustafa, trend rakyat Malaysia tidak mengambil sarapan semakin merisaukan. Tabiat meninggalkan sarapan menyebabkan paras insulin menjadi tinggi yang boleh mendedahkan tubuh terhadap risiko diabetes.

Secara amnya pengambilan sarapan berfungsi untuk menghidarkan kelaparan dan membantu mengelakkan seseorang terlebih makan pada waktu kemudian. Jadi, secara tak langsung mengurangkan risiko obesiti.

Pengambilan sarapan juga memberi kesan psikologi yang positif dengan kajian menunjukkan wanita yang mengambil sarapan akan mempunyai tahap rintangan insulin dan kolesterol yang lebih rendah. 

Rintangan insulin bermaksud keadaan di mana hormon tidak mampu untuk membawa glukosa ke dalam sel badan secara berkesan. Keadaan ini menyebabkan sel badan kelaparan sementara glukosa berkumpul dalam darah dan memusnah segala saluran darah. Jika dibiarkan berterusan, lama-kelamaan insulin ini akan menyebabkan diabetes.



6 Tips Pengambilan Sarapan Pagi Yang Sihat

1.  Waktu yang terbaik untuk anda bersarapan pagi adalah antara jam 6 hingga 9 pagi.

2. Ambil sarapan dalam tempoh sejam atau selepas berjalan dan elakkan mengambil sarapan yang lewat

3. Makan makanan tinggi protein bagi membantu mengurangkan rasa lapar dalam tempoh yang lama.

4. Tambah buahan dan sayuran seperti pisang dalam bijiran dan lada benggala dalam omelette.

5. elakkan mengambil pastri, makan makanan manis seperti donut ketika bersarapan. Makanan ini akan membuatkan kita cepat lapar.

6. Banyakkan minum air kosong setiap hari.






SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Testimoni Set Hamil dengan Menggunakan Produk Shaklee

Anda mencari-cari Produk yang sesuai untuk anda sepanjang Kehamilan? Produk Shaklee merupakan supplemen pilihan terbaik untuk anda amalkan sepanjang kehamilan.


Saya kongsikan di sini seorang ibu muda yang berpuas hati menggunakan Set Hamil Shaklee sepanjang proses kehamilannya..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

[IBU HAMIL CERGAS BERTENAGA DENGAN AMALKAN SET HAMIL SHAKLEE]

Assalamualaikum. Nama saya Fitriyatul Asyiqin binti Mohd Rudin. Berumur 29 tahun dan mempunyai 2 orang anak.

Pengalaman saya sepanjang mengamalkan Set Hamil Shaklee sepanjang tempoh kehamilan anak ke 2 saya sangat berbeza berbanding anak sulung saya yang mana masa anak sulung saya mengambil supplemen lain. 

Sepanjang kehamilan anak ke 2 saya alhamdulillah saya tiada masalah yang besar HB cantik cuma alahan je ada tapi berbeza anak sulung dulu yang mana rahim saya lemah dan terpaksa disuntik ubat kuatkan rahim sejak kandungan berusia 5 bulan dan saya mengalami bleeding sepanjang kehamilan. Aktiviti saya juga terpaksa dikurangkan kerana terpaksa berehat dikatil atas nasihat doktor pakar sakit puan. 

Alhamdulillah sepanjang kehamilan ke 2 saya mengambil fullset Set Hamil Shaklee yang mana mengandungi ESP, Vitalea Multivitamin, B-Complex, Ostematrix, Vitamin C dan juga Omega Guard. Ianya banyak membantu saya kekal cergas sepanjang 41 minggu usia kehamilan saya. Dan ESP dalam Set Hamil ini juga membantu untuk kesihatan dan kuatkan rahim.

Sehingga ke saat akhir kehamilan saya yang ke 2 ini masih mampu memandu kereta sendiri menghantar dan ambil anak dari sekolah. Sangat berbeza berbanding kandungan pertama dulu yang mana saya rasa ketika kehamilan ke 2 ini saya lebih cergas dan bertenaga.

Dan berat badan saya ketika hamil kali ke 2 ni sangatlah berbeza dengan yang pertama. Yang pertama dulu hampir mencecah 90kg tapi kali ke 2 ni tak sampai pun 80kg.

Dan Alhamdulillah sangat anak ke 2 ni tiada masalah jaundice. Saya kategori darah O positif yang mana selalunya dimomokkan tak boleh elak dari masalah jaundice nih. Masa anak sulung saya dulu trauma rasanya hampir sebulan jaundice tak hilang sampailah nak cucuk sebulan baru turun jaundisenya.

Alhamdulillah syukur Ya Allah. Dan kalini saya sedang berpantang dan mengamalkan fullset Set Berpantang Shaklee pula.

Inilah Shaklee Effect saya.



 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Apa supplemen yang diamalkan Oleh puan tersebut?



Untuk pembelian terus secara online menggunakan kad debit atau kredit boleh klik di button yang disediakan di bawah:



atau boleh hubungi saya terus di:



SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Petua Rawat Selsema dengan Cara Semulajadi

Saat datangnya selsema memang akan merimaskan kita. Dengan hingus meleleleh-leleh, sakit tekak, lenguh-lenguh badan dan sebagainya. Ada juga yang sampai mengalami demam panas. Selsema serba sedikit akan mengganggu fokus kerja kita seharian.

Ada 2 Petua Rawat Selsema dengan Cara Semulajadi. Ia cukup efektif melegakan rasa sakit yang dihadapi. anda hanya perlu membuat minuman daripada bahan-bahan berikut.


Cara Pertama
Gabungan teh hijau, halia, kulit kayu manis dan lemon

Cara Kedua
Gabungan Madu, lemon, kulit kayu manis dan daun pudina.

Anda boleh pilih mana-mana yang menjadi kesukaan anda dan bahan yang mudah didapati di dapur anda sendiri.

Kenapa perlu menggunakan bahan-bahan ini? Apakah Khasiatnya untuk membantu merawat selsema?

TEH HIJAU

Kepekatan polifenol dan flavenoid teh hijau yang tinggi boleh membantu kesihatan sistem imun tubuh. Ia juga idea hebat untuk anda yang mahu mempercepatkan pembakaran kalori.

DAUN PUDINA

Ramuan herba ini amat membantu mereka yang menderita pelbagai penyakit pernafasan seperti selsema, hidung berair, paru-paru dan sebagainya. Malahan ia juga sebagai perangsang proses penghadaman.

LEMON

Menurut kajian, lemon membantu meningkatkan kekebalan tubuh dan berupaya menentang pelbagai jenis penyakit termasuklah selsema kerana kandungan vitamin C yang tinggi. Air lemon memiliki kemampuan luar biasa untuk membantu melancarkan pencernaan dan membuang racun dari saluran pencernaan.

KULIT KAYU MANIS

Dalam perubatan Ayurveda India, kulit kayu manis digunakan sebagai ramuan untuk merawat diabetes, masalah pencernaan dan selsema. Perubatan tradisional Cina telah menggunakan kulit kayu manis untuk merawat masalah selsema, batuk dan sakit tekak.

MADU

Madu juga membantu melegakan batuk dan ketidakselesaan tekak. Ia juga berupaya memperbaiki sistem pencernaan dan mengawal berat badan berlebihan.

HALIA

Pengambilan halia membuang kahak dan lendir. Halia turut membantu tubuh membakar lemak selain membuka arteri anda dan melancarkan aliran darah di seluruh tubuh badan.

Selain menggunakan bahan-bahan yang disebutkan di atas..Ada supplemen yang boleh membantu anda merawat selsema dengan cepat dan juga dapat membantu mencegah berlakunya selsema jika anda seorang yang kerap terkena selsema.

Baca Juga: << Khasiat Halia dalam Kehidupan >>

Sustained Released Vitamin C Plus Shaklee

Vitamin C yang tinggi perlu untuk anda menguatkan sistem imun badan sekaligus dapat mempercepatkan proses penyembuhan. Uniknya SR Vitamin C Shaklee ni ialah formula perlepasan yang ada di dalamnya iaitu sustained released. Ia akan melepaskan 100mg vitamin C sejam demi sejam selama 5 jam untuk penyerapan dalam badan dengan efektif sebabnya badan tidak dapat menyerap kandungan vitamin c dengan jumlah yang banyak sekaligus dan yang lain akan dilepaskan keluar jika berlebihan.

Baca Juga: << Kepentingan Vitamin C >>

Peppermint Ginger Plus

Peppermint Ginger Plus ni mengandungi ramuan Daun Pudina, Halia, Adas dan Cekur Manis. Boleh detalan terus atau dibuat air begitu sahaja atau dicampur dengan teh hijau. Bagus untuk merawat selsema selain dapat memperbaiki angin dalam badan serta sistem penghadaman.

Nutriferon

Nutriferin dapat mengukuhkan sistem imun badan dalam masa 3 hari. Berkesan untuk merawat dan juga mencegah selsema. Bagi anda yang selalu selsema dan demam, bagus amalkan Nutriferon ini bagi menguatkan sistem imun badan anda.

Baca juga : << 13 Kelebihan dan Khasiat Nutriferon >>

Produk Shaklee semuanya dari sumber Semulajadi, Selamat dan Juga Berkesan. Amalkannya tanpa ragu-ragu..

Untuk pembelian terus secara online menggunakan kad debit atau kredit boleh klik di button yang disediakan di bawah:



atau boleh hubungi saya terus di:



SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413


Rawatan Penyakit Anxiety Disorders

Kebanyakan orang hampir boleh dipastikan pernah mengalami masalah yang dipanggil rasa cemas, gelisah, bimbang, dan panik. Rasa cemas adalah sebahagian daripada emosi normal bagi seorang manusia. Anak-anak cemas ketika di hari pertama mereka harus pergi ke sekolah, di kemudian hari ia cemas kerana harus menghadapi ujian, orang dewasa cemas saat menanti hari perkahwinannya, atau cemas apabila perlu membuat sebuah keputusan penting, dan sebagainya.

Tapi, rasa cemas tersebut boleh menjadi gangguan yang sangat teruk dan meletihkan dalam keadaan tertentu. Jika ini berlaku, ia bukan lagi rasa cemas yang normal. Dalam istilah psikologi gangguan ini disebut Anxiety Disorders.



Apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan anxiety disorders itu?

Anxiety disorders adalah masalah penyakit mental yang serius. Orang dengan gangguan ini biasanya mempunyai rasa cemas yang berlebih-lebihanan dan sering kali rasa cemas ini mengaktifkan mereka.

Ada beberapa jenis anxiety disorders yang boleh kita temui iaitu:

Panic disorders. 
Orang-orang dengan gangguan panik ini biasanya sering merasa diganasi secara tiba-tiba dan berlaku berulang kali. Mereka sering kali mudah berpeluh, merasakan sakit di dada, palpitasi (degupan jantung tidak teratur), dan perasaan tersedak, yang dapat membuat seseorang merasa seperti sedang mengalami serangan jantung.

Obsessive-Compulsive Disorders (OCD)
Orang-orang yang mengalami OCD ini biasanya mempunyai gangguan fikiran yang berterusan dan ketakutan tertentu kepada sesuatu secara berlebihan sehingga mendorongnya untuk melakukan ritual atau rutin tertentu. Misalnya, orang yang takut pada kuman secara berlebihan sering kali berfikiran bahawa ada banyak kuman di sekelilingnya, sehingga setiap kali ia menyentuh sesuatu, ia harus segera mencuci tangan atau menggunakan pembersih tangan.

Post-traumatic stress disorder (PTSD)
Orang dengan gangguan PTSD ini biasanya pernah mengalami trauma atau peristiwa yang sangat mengerikan seperti gangguan seksual atau fizikal, kematian tak terduga orang yang dicintai, atau bencana alam. Orang dengan PTSD sering mempunyai fikiran dan kenangan yang abadi dan cenderung untuk berasa takut terhadap kejadian tersebut. Biasanya, mereka cenderung untuk rasa mati secara emosional.

Social anxiety disorders 
Sering disebut juga sebagai fobia sosial, yakni kecemasan berlebihan seseorang terhadap persekitaran sosialnya. Orang-orang dengan gangguan ini biasanya takut dengan penilaian orang lain, takut diejek, takut tidak diterima oleh teman-temannya dan sebagainya.

Spesific phobias 
Biasanya, orang-orang dengan gangguan ini mempunyai ketakutan-ketakutan terhadap hal-hal tertentu sahaja. Seperti takut ketinggian, takut darah, takut ular, takut terbang, dan lain-lain lagi.

Generalized anxiety disorder
Gangguan ini melibatkan rasa bimbang yang berlebihan, sering kali tidak realistik, meski tidak ada hal-hal yang mencetuskan ketakutan tersebut. Orang-orang demikian sering kali mengalami halusinasi.


Gejala-Gejala anxiety disorders:
  • Rasa panik / cemas yang berlebihan
  • Tidak terkawal, cenderung keterlaluan terhadap sesuatu
  • Sering mengalami kilas balik dari pengalaman trauma
  • Sering dihantui mimpi buruk
  • Mempunyai perilaku ritual yang aneh, misalnya sering mencuci tangan berkali-kali
  • Sering berpeluh sejuk
  • Sesak nafas, palpitasi (degupan jantung tidak teratur)
  • Tidak boleh tenang atau diam
  • Sering mengalami ketegangan otot
  • Mual, pusing, dan sering kesemutan

Apa puncanya?
Gangguan kecemasan ini merupakan salah satu bentuk dari penyakit mental. Penyebabnya boleh terjadi dari apa sahaja, seperti ketidakseimbangan kimia dalam tubuh, perubahan struktur otak, tekanan persekitaran, trauma dan phobia, dan sebagainya.

Diagnos penyakit anxiety disorders ini hanya boleh dilakukan oleh doktor pakar. Tidak semua orang boleh terus menilai bahawa orang dengan gejala-gejala yang telah disbeutkan di atas tadi mengalami anxiety disorders. Doktor memerlukan kajian dan pemerhatian terhadap tingkah laku pesakit.

Rawatan Anxiety Disorders
Juka telah didiagnos oleh doktor, pesakit anxiety disorders ini akan diberikan ubat penenang supaya mereka tidak terlalu rasa tertekan atau stress. Tapi, ubat-ubat ini tidak boleh di ambil secara berterusan. Perlu juga ada rawatan lain bagi membantu mengatasi masalah anxiety disorders ini.

Rawatan secara pengambilan supplemen yang semulajadi sangat disyorkan bagi mengurangkan masalah dan simpton atau gejala yang dihadapi.

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Anxiety Disorders?
Anxiety disorder ini adalah penyakit berkaitan dengan mental. Jadi mental perlu bebas dari rasa stress yang melampau dan mengawal tekanan perasaan.

Supplemen Yang boleh Untuk Mengatasi masalah Stress?
  1. BComplex shaklee. BComplex terutama folic asid dan B12 adalah vitamin yang penting bagi mereka yang mengalami masalah tekanan. Vitamin B Memang terkenal sebagai suplemen penenang dan juga supplemen anti stress. Ini penting bagi pesakit anxiety disorders berada dalam keadaan tenang sentiasa.
  2. Omega Guard mempunyai asid lemak omega -3 dan juga EPA,DHA dan ALA yang salah satunya berfungsi sebagai anti-stress dan anti-inflamasi. Bagus untuk kesihatan otak. Ini perlu supaya pesakit tidak berhalusinasi dan berfikiran bila keadaan mental menjadi semakin letih dan penat.
  3. Ostematrix pula membantu pesakit anxiety disorders ini senang tidur sebab kebanyakan mereka agak sukar untuk tidur. Bila tidak tidur, otak menjadi letih mula akan berfikiran yang bukan-bukan. Selain itu ostematrix ini juga penenag kepada saraf, mengatasi jantung berdebar, gementar, mengawal denyutan jantung dan sebagainya.
VITAMIN ANXIETY DISORDERS
Add caption

Saya pasti, ramai di luar sana yang mengalami masalah seperti ini. Jangan takut untuk mencuba supplemen bagi mengatasi masalah anda. Mana tahu serba sedikit dapat membantu anda daripada terus bergantung kepada ubat.

Ikuti kisah penghidap Anxiety Disorders yang telah sembuh dari penyakitnya setelah mengamalkan supplemen yang dicadangkan..KLIK DI SINI.

Untuk pembelian terus secara online menggunakan kad debit atau kredit boleh klik di button yang disediakan di bawah:


atau boleh hubungi saya terus di:



SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Rawatan Katarak Tanpa Perlu Pembedahan

Mata adalah salah satu anugerah yang TERBAIK untuk hamba-hambaNya. Menjaga kesihatan mata juga penting agar kita dapat terus menikmati nikmat dan anugerah penglihatan yang diberikanNya.

Namun, semakin menjejak usia, mata tidak terkecuali melalui proses penuaan. Mata akan menjadi semakin kabur. Kebanyakan individu yang berusia 45 tahun ke atas akan mula mengalami masalah katarak ini. Keadaan ini berpunca daripada masalah katarak yang dikatakan akan menyerang 1 daripada 6 individu yang telah menjejaki usia 45 tahun ke atas.

Katarak ialah kekaburan pada kanta semulajadi dalam mata yang menghalang laluan cahaya ke dalam mata. Katarak tidak menimbulkan masalah seperti rasa sakit. Kebiasaanya seseorang yang mengalami masalah katarak ini akan mula mengalami kekaburan penglihatan dan silau apabila melihat ke arah cahaya yang terang.



Gejala Katarak
Katarak pada umumnya menyerang kedua belah mata penderita dengan tahap berbeza-beza. Ia boleh menjadi semakin lama semakin besar dan serius tahun demi tahun tanpa disedari oleh penghidap katarak ini.

Katarak tidak menyebabkan rasa sakit atau iritasi, Cuma akan mengalami penglihatan yang samar-samar dan berkabur. Lama kelamaan katarak boleh menyebabkan penderita katarak menjadi buta.



Penyebab Berlakunya Katarak
Protein yang membentuk kanta mata akan berubah, termasuk kandungan airnya, seiring bertambahnya usia. Inilah yang memungkinkan kanta mata yang tadinya bening, berubah menjadi keruh.

Selain itu, ada beberapa faktor lain yang akan mempertingkatkan lagi risiko terkena katarak. Di antaranya adalah:
  • Mata yang terdedah kepada cahaya matahari untuk waktu yang lama.
  • Penyakit-penyakit tertentu, contohnya diabetes atau keradangan pada bahagian tengah mata (uveitis) dalam jangka panjang.
  • Pengambilan ubat kortikosteroid dalam dos yang tinggi untuk masa yang lama.
  • Pernah menjalani pembedahan mata.
  • Pernah mengalami kecederaan pada mata.
  • Mempunyai sejarah katarak dalam keluarga
  • Pola makan yang tidak sihat dan kekurangan vitamin.
  • Pengambilan minuman keras dalam jumlah banyak secara rutin.
  • Merokok.

Rawatan
Rawatan yang diberikan untuk memulihkan masalah katarak ini kebiasaanya melalui pembedahan sahaja.

Cara Mengawal Katarak Supaya Tidak Melalui Pembedahan
  • Lindungi mata anda daripada terkena cahaya matahari secara langsung dengan memakai cermin mata hitam
  • Kawal masalah diabetes yang boleh menyebabkan masalah katarak
  • Amalkan pemakanan yang seimbang
  • Mengamalkan Suplemen Semulajadi

TAHUKAH ANDA Pengambilan bahan antioksidan yang tinggi dapat membantu anda mencegah masalah katarak?



Berikut adalah Testimoni pesakit Katarak yang tidak perlu menjalani pembedahan kali kedua untuk sebelah mata lagi kerana matanya sudah disahkan sihat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

[DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN VIVIX DAN CAROTOMAX]

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.

Terima kasih.


- - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kenapa Pengambilan Vivix Dan Carotomax boleh membantu pesakit katarak?

VIVIX


Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix Shaklee mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan yang tinggi dan anti-penuaan semulajadi.

Baca Juga << Apa Itu Vivix? Hebat sangatkah Vivix?>>

CAROTOMAX



Carotomax Shaklee mengandungi 6 jenis karotenoid untuk perlindungan antioksida yang tiada tandingan yang dirumuskan dari sayur-sayuran dan buah-buahan semulajadi. 6 jenis karotenoid itu adalah Astaxanthin, Alpa Carotene, Beta Carotene, Lycopene, Lutein dan Zeaxanthin.

Ambil tindakan segera sebelum terlambat..Anda boleh atasi masalah katarak ini tanpa melakukan pembedahan. Hadiahkan juga pada ibu bapa tersayang anda supaya mereka dapat merasai penglihatan yang sihat walau di usia tua.

Baca Juga: << Penjagaan Mata Yang Sihat >>

Untuk pembelian terus secara online menggunakan kad debit atau kredit boleh klik di button yang disediakan di bawah:



atau boleh hubungi saya terus di:



SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Daftar Keahlian